"Vart jobbar du?"

Den frågar får man ju ofta, av olika, nya människor.
Jag jobbar på ett ställe, dit folk kommer för att samarbeta, och ha kul tillsammans.
Jag jobbar på ett ställe där jag får jobba i flipflops. På ett ställe där jag kan bada i havet när jag blir varm.
På ett ställe där personalen får bada sjöbastu efter jobbet.
På mitt jobb får jag tre rätter till middagen. På mitt jobb ser jag solnedgången varje dag. På mitt jobb jobbar glada människor. Vanligt är att man har ett annat jobb när man är guide här. Folk tar ledigt från sina jobb för att få jobba där jag jobbar.
På mitt jobb odlar vi själva de kryddor vi använder i maten.
På mitt jobb går vilda rådjur omkring grävlingar leker i komposten.
På mitt jobb är det inte ovanligt att jag hamnar i vattenkrig med mina gäster. Eller att jag måste åka båt flera gånger om dagen.
På sommaren när jag går till jobbet, går jag ut i trädgården. Eller på verandan.
På mitt jobb kan jag bli ombedd att gå och plocka äpplen. Till äppelpajen vi serverar till dessert.
På mitt jobb jobbar massor av mina vänner.
På mitt jobb får man klättra i träd - och få betalt för det.
På mitt jobb får man leka - och får betalt för det.
På mitt jobb får man vara ute i skärgårn.
På mitt jobb får man njuta.
Jag gillar mitt jobb.
Jag på jobbet - in action

Kommentarer
Postat av: Dennis

Hej My! Jag läste en artikel på metrojobb om säsongsjobb och om dig, jag är jätte sugen på att åka upp till åre och jobba och jag vet att det är svårt att få jobb utan kontakter. Det du håller på med har varit en dröm för mig nu i snart två år, tänkte om det finns någon möjlighet att få hjälp på traven av någon som dig skulle det vara guld värt för mig!

2011-08-24 @ 16:04:33
Postat av: Myran

Dennis, skriv din e-postadress så kan jag skicka lite tips!

2011-09-03 @ 18:43:45
Postat av: Anders

Kul post och tänkvärd. :)

2013-05-15 @ 11:05:55
URL: http://kungenochslaven.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0