En helt vanlig dag i juli

Jag har inte skrivit här på ett tag, men nu tyckte jag att det var dags.

Inatt sov jag hemma i Österskär, tvättade kläder, myste med Emilia och Juni, och sedan såg jag 127 timmar. Sjukt bra film!
I förmiddags åkte jag ut till bryggan och blev upplockad av mamma, och sen åkte vi till Oxdjupet mellan Vaxholm och Värmdö, för att kolla in de stora båtarna som var med i ÅF Offshore Race, tidigare Gotland Runt.
Vi trodde vi missat båtarna, men sen kom de, 3 st fina båtar. Vi följde de till Grinda där vi käkade lunch på Wärdshusets bakficka. Jag fick ett fint halsband av mamma när vi sedan tog en promenad med vår hund, som var väldigt glad över att vara iland...Vi åkte nog lite för fort för hennes smak...
Busan fick hälsa på får, kor och höns, och sedan åkte vi hem till ön.
På ön plockade jag 4 liter blåbär, en massa körsbär, och brutalt mycket smultron. Nu sitter vi och äter jordgubbarna som höll på att bli gamla.
Mamma och jag tog en promenad till hängmattorna och tittade på solnedgången. Allt som allt en rätt nice dag!
Nice båt.. För er som inte ser det, Patrik Ekwall sitter och bloggar på nätet..
"Jag är inte jättebekväm med farten ni håller just nu."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0