Trädgårdsfix och middag på ön

Ja, studentpresent blev det minsan..
När jag kom hem igår pratade jag med Pilly, och så åkte jag in till henne och Carro på medborgarplatsen. Vi åt middag och drack vin på uteservering, väldigt mysigt. Vi kom hem vid 12, och jag småsomnade i soffan innan jag gick och la mig..
Idag gick jag upp, gjorde som igår, ut i trädgården... Klippt gräsmattor och rensat ogräs, vattnat gräsmattor och krattat.. Röjt och slängt skräp, sopat och gjort fint.. Nu är det jättefint hemma i trädgården :)
Efter att jag slappat med en film i min säng, gjorde jag mig iordning och åkte ut mot ön.
Till de sista tonerna av Öppna Landskap,
parkerade jag bilen vid vår brygga nere vid vattnet runt åtta-tiden nu ikväll...
Lillebror kom och hämtade mig, och så åkte vi över det vindstilla vattnet. Ut till ön, där jag välkomnades av en glad hund och ännu gladare föräldrar. Pappa hade grillat kyckling, och jag sprang barfota i det nyklippta gräset upp till Flickornas Paviljong där jag lånade salt...
Det doftar gullvivor och syrén på hela ön nu, och jag myste i min onepiece efter maten. Jag gick ner på däcket och la mig i en solstol och bara njöt av att få vara ute i skärgården igen..
Här satt jag och njöt!
Mysigt!
Titta, jag ligger på rygg!
Sedan blev det dags att köra över pappa och max som ska till kontoret/skolan i morgon.. Själv stannar jag ute med mamma som ska hålla ledarskapskurs här i morgon... :)

Kommentarer
Postat av: Mimmi

och glad för det är jag :)

2011-05-22 @ 22:49:47
URL: http://www.aventyrenso.se/blogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0