BOOM!

Tänkte försöka skriva igen. Det blir här, för dagböckerna glömdes i Åre...

Imorse hade jag en så bra morgon. Jag åkte och tankade båten och köpte frukostbröd på Ljusterö.. 
På vägen tillbaka ser jag ett gäng som ligger i vattnet och simmar (!). Det var ett gäng från Greenpeace som var ute på uppdrag för att rädda sälar. Så jag hoppade i vattnet och bogserade dem, höll mig flytande med hjälp av två bensindunkar.. Simmade rekordfort tillbaka till ön, där vi badade från bryggan.. En
av killarna från Greenpeace körde tillbaka båten men låg och körde varv runt ön, i jättehög fart. Efter ett tag lät det konstigt när han kom åkande och då såg jag att han kör på grannön, på deras tomt, med vår dyra båt, han sabbade ju motorn! Och ungefär då märkte jag att en av stolparna på bryggan var trasig, de andra hade klättrat upp där för att dyka. Förklarade artigt, bestämt och lite förbannat att de måste täcka alla dessa kostnader.. Sedan vaknade jag...
Konstigast av allt var kanske att jag senare under dagen fick post från Greenpeace där de påminde mig omatt skänka pengar till dem.. Sammanträffande?
 
Titta så glad jag var i Åre! ^
 
Tillbaka från Åre, haft det grymt bra både där uppe och sen dess! Firat Johan och Johanna, hängt med Johanna typ hela helgen.. har också spenderat otaliga timmar på mitt där. Fördelen med att bo själv på en ö är att man slipper badkläder och ränder efter dessa.. Ryggen är bränd, men det är så jobbigt att läsa när man ligger på rygg.. 670 sidor av A clash of kings avverkade...Bra där.

 
Däcket by night...
 
Dagarna har rullat på, två grupper var ute på ön förra veckan, det var hektiskt och superkul! 
Ska in till stan på torsdag och fredag och jobba med 1 gäng/dag inför deras ankomst till ön i juni/augusti.. 
Har i vanlig ordning skrivit offerter om förmiddagarna och ö-fixat på eftermiddagarna.. Finns massor av vårfix att göra vilket jag trivs med :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0